

O výuce
Tanec je pro mne věcí přirozenosti a propojuje nás v prožitku osobním i universálním. Mým cílem je, aby se tanečnice cítily silné v taneční technice, kde jdeme od základů až do extrémních detailů a zároveň se cítily dobře při improvizaci a tvorbě. Kombinuji v hodinách klasické metody protažení, zahřátí, posilování s improvizačními technikami a dále pokračujeme konkrétními stylizacemi a prací s motivem. Motiv v perském tanci je důležitým prvkem tance a často čerpá z perské poezie.
aktuální trendy velí crossover, tedy křížení ze všech tanečních disciplín. Důležitá je tedy jak cesta sama o sobě, tak dosáhnout výsledku skrze různě zkombinované metody. Najdete tak u mne na tréninku od všeho trochu, co se hodí k perskému tanci, ať už modernímu nebo klasickému. Preferuji tedy v použitelné míře částečně protažení z baletu, izolace svalů ze street dance, různé techniky na zemi, comtemporary, Body mind techniky, jógové asány a samozřejmě i původní klasické perské výukové techniky včetně některých ze zurkhane /perské tělocvičny veřejné/.
Většinu hodiny zahrnuje nácvik taneční techniky paží, držení těla, krokové variace. Zaměřujeme se na autentické provedení prvků a jejich význam, historický původ a vývoj a k tomu i potřebujeme znát některé souvislosti a perskou kulturu. Takže se dozvíte i pozadí a proč to děláme, jak to děláme.
Tanečnice by měla dobře vědět, co tancuje a proč, s jakým záměrem tancuje. Samozřejmě je pak i možné nechat své tělo automaticky unášet improvizací na konkrétní téma, což je dalším krokem ke svobodě pohybu, kterou tanec přináší a já improvizaci miluji a naprostá většina mých vystoupení je improvizací.
Vnímám i různé propojení potom ze psychosomatického pohledu, kdy se často tancem dostanete dál k sobě uvnitř a spokojenosti, která se pak zrcadlí navenek. Z taneční hodiny odchází ženy vždy dobře naladěné a krásné po společném radostném prožitku.
Senči no miči mo ippo kara
"I tisícímílová cesta začíná prvním krokem"
japonské přísloví







